83 thoughts on “bkc.hasil.gov.my (SEMAKAN STATUS BAYARAN BANTUAN KHAS COVID-19 FASA 3)”

  1. Saya BPR pun tidak berkelayakan..macam mana blh dapat BKC sedangkan info menyatakan BKC tidak perlu buat permohonan..semuanya ikuti details BPR?
    Situasi saya nie macam mana pulakk??

    Balas
  2. Kenapa sy x dapat bpr/bkc? Di status bpr sy x lulus sbb dapat gpk. Tp gpk kan untuk modal saya berniaga. Sekurang2nya bpr/bkc ni utk sy tampung perbelanjaan sy d rumah..hmmm hrp ada balasan dr pihak tuan

    Balas
  3. Saya telah semakkan applikasi saya dan nanmpak bahawa nombor akaun saya tidak sama dengan nama bank. Sila maklum macam mana saya bolih dapat bantuan untuk memaspikan bahawa nama dan akaun bank saya bolih dibetulkan.

    Balas
  4. Saya dah kemas kini akaun d BPR saya tapi masih belum masuk
    Bkc status lulus tapi tidak masuk
    Padahal akaun bank saya suda d kemas kini

    Balas
  5. 2020 saya adalah penerima bantuan Sara hidup.tetapi tahun ini saya tidak dapat bantuan ..
    Sebab apa saya tidak dapat bantuan utk tahun 2021

    Balas
  6. Kenapa fasa ke 3 bkc saya x dapat,padahal fasa 1 dpt 100 ,fasa kedua dpt 50 dan fasa ke tiga rm200(x dpt) saya try chek suh daftar semula.Sudah berusia,org nak bg kerja pilih pilih unur pula.Why

    Balas
  7. Kenapa fasa ke 3 bkc saya x dapat,padahal fasa 1 dpt 100 ,fasa kedua dpt 50 dan fasa ke tiga rm200(x dpt) saya try chek suh daftar semula.Sudah berusia,org nak bg kerja pilih pilih unur pula.Why
    #bhg daftar / bhg rayuan pun takda

    Balas
    • I’m Want Have Business, &…. & Good Place, LET 3 Childred Together With Me Forever & Ever, Alway Help People Before, Money All Finish, They All Rich(Kuat Kaya), But They All Never Care About Me, Bad People Don’t Bad Things & Fright Me, They All Know, They Sll Also Want To Bunuh Me, Here DNA(Blood) All Is No Good, Chinese Girls & Boy Alson Bad DNA, Just 1 It 2 Person is O.K Digi Sejak. So I Believe Our Last Good Kong Now, Can Help Me & Help 2 Good Person

      Balas
  8. Lim Swee Kim
    28 Oktober, 2021 at 2:46PM

    I am the B40 golongan, can I apply
    for the Miskin tegar group November RM300.00 (BKC)?

    Balas
  9. Kanapa tarikh bkc byaran b40 d tukar pada tarikh bulan september sblum ne bayaran fasa 2 bulan november pelik bin ajaib..harap mnteri kewangan bagi pertinbangkn bayaran fasa 2 b40 pda ne november ne

    Balas
  10. Saya penerima bpr dan bkc fasa 1,yang terbaru saya cek status bkc kenapa dia tulis no ic tiada dalam record..saya hidup lagi,kenapa jadi macam ni?tolong jelaskan wahai pihak tertentu..

    Balas
  11. Sy pun xdpt jg bkc fasa 1 dpt fasa 2 xdpt knpa klu di nama kan bantuan tetap kna bg ksemua ne tdk nk bg bantuan pun kna pilih bru blh bg mna blh buat mcm 2 sia sia saja jdi menteri,

    Balas
  12. Sy sekarang tak da kerja..harap menunggu pelancongan bila strd kerja..so skrng sy bernelayan..bantuan dri perkeso masih lgi belum di bayar entah bila bilah ada bayar tapi perkeso tunggak 5 bulan lg tk bayar..sy sekarng kena bayar rumah,perbelanjan isteri,anak2 belanja dapur dan rumah..saya harap kerajaan faham lah keadaan saya skrng bantu lah saya..kenapa perkeso lambat di masuk kan dan bantuan b 40 kenapa sy tk layak menerima meskin tegar…sy orng sudah…harap kan menunggu pelancongan di beri cuti tanpa gaji…tolong lah!

    Balas
  13. Ibu tunggal umur hampir warga mas x ada kerja pun x dapat bkc.status tidak layak.jadi sbenarnya apa yg layak.apa punya kerajaan.pilih bulu.jadi rasanya x layak jugklah utk mngundi.kirim salam aku nk mngundi kerajaaan senget sebelah ni..

    Balas
  14. Pelik la,bila massa saya berkerja di luar negeri, bantuan bkc saya tak dapat seblm ni segala bantuan prihatin nasional terhadap saya diperolehi.dah la saya nk kena menanggung 4org anak saya yg akan bersekolah nanti,saya duda anak 04 org

    Balas
  15. Mangkin pelik ini bkc… kerja security,sewa rumah,anak sekolah 3 yg satu mahu di dapatkan kesekolah.. hanya lulus bkc rm800… Skrg ini rm300 yang di tunggu2 belum masuk… apakah ini yang di katakan berat sebelah,, rumah PPR pun paya nak dapat kan inikan lagi bantuan kerajaan…

    Balas
  16. Fasa 1 bayaran BKC success .Manakala Fasa ke 2 saya blm menerima bayaran masuk ke account bank BKC fasa 2 yg tanggal pada 25 hb NOVEMBER lalu .Skrg masuk fasa 3 .Apakah keretapi ini perlu rujuk ke BSN untuk mendapatkan pembayaran status Miskin Tegar BKC Rm1’300

    Balas
  17. Saya nk tnya tentang BKC… Fasa 1 saya dpt rm500.. Fasa 2 Dan fasa 3 bagai mana nk semak yer…. Apa bila saya daftar masuk acc bkc kenpa link tk boleh buka yer….. Dan bila ka Wang akan masuk ke acc Public Bank saya yer yg bkc 2 Dan 3 tu?

    Balas

Leave a Comment