157 thoughts on “bkp.hasil.gov.my:Semak Status BKP(Check Bila Duit Masuk)”

  1. Ini berkemungkinan ramai rakyat yang senaspb saya ni yang tidak berpuas hati..
    Dan juga BKC saya hungga hari ni masih dalam proses pengkreditan.apa masalah nya ya.

    Balas
  2. Saya dah lama bekerja sendiri dalam bidang kejuruteraan besi…masa pkp yg lepas lepas…saya pun tak bole buat kerja…jadi apa bila kerajaan berikan bantuan ni pada pekerja yg ada maklumat KWSP atau PERKESO saja…saya rasa tak adil…daripada lockdown pertama sampai pkp 1,2,3….saya langsung tak bole buat kerja……..masa pkp fasa 1,2,3…kerja kerja dalam sektor pembinaan mana bole buat kerja…sebab kerja yang saya buat pun termasuk dalam sektor berkenaan…..tolong kaji balik perkara ni…nak buat biar adil……..

    Balas
  3. Saya kehilangan kerja kerana akibat daripada pendemik virus Corona.
    Kini hampir 1setahun hidup saya terjejas. Namun begitu pelbagai jenis bantuan kewangan telah di saluran kan. Alhamdulillah syukur dapat meringankan beban saya dan rakyat Malaysia yang tercinta 🥰
    Di sini saya berduka cita rasa ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada yang amat berhormat Perdana menteri Dato’seri ISMAIL SABRI YAKOP dan menteri kewangan yang sungguh perihatin terhadap nasib rakyat Malaysia yang tercinta 🥰 kini saya mohon bantuan BKP yang akan disalurkan
    Mulai hari ini dapat membantu mengurangkan beban saya dan rakyat Malaysia yang tercinta 🥰

    Balas
  4. Saya harap dan semua rakyat Malaysia yang tercinta 🥰 yang terjejas pendapatan akibat daripada pendemik virus Corona
    Dapat bantuan kewangan bkp yang telah di saluran kan mulai hari ini
    Dapat membantu mengurangkan beban kami. Saya kehilangan kerja hampir setahun namun tetap bersabar berdoa dan berusaha demi meneruskan kehidupan ini.
    Alhamdulillah syukur dan kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada yang amat berhormat Perdana menteri Dato’seri ISMAIL SABRI YAAKOB dan menteri kewangan yang sungguh perihatin terhadap nasib rakyat yang tercinta 🥰🥰👍

    Balas
    • Kita yang kerja sebagai buruk, kita juga hilang pendapatan Dan sudah beberapa bulan tiada gaji, Di sebabkan sebelum ini tidak kwsp, Sekarang kita tak layak pula…. Kita kerja kebun, Potong Rumput mana ada kwsp sebelum ini Sekarang banyak kebun Sayur tutup disebabkan kerugian pada masa pkp jadi kita hilang Kerja Bagaimana dgn kita, orang yang susah tetap susah selama lama kerajaan kena kaji betul betul

      Balas
  5. Saya Sudah lama tidak mencarum kwsp Dan Sudah lama Kehilangan kerja…link saya terpaksa bekerja sendiri Dengan membuat perlbagai kerja…untuk mendapatkan Wang Dan meneruskan hidup

    Balas
  6. Diharap Bantuan Bkp dapat terus dikreditkan ke akaun suami,semua sedia maklum pengkreditan bantuan kewangan dari kerajaan kepada rakyat telah di ubah dari akaun suami kepada akaun isteri,bagi bantuan one off kehilangan pendapatan kali ini diharap dapat terus ke akaun suami bagi memudahkan pengurusan dan sebagai modal bermula bekerja @ pencarian kerja baru..

    Balas
  7. sya kehilangan pekerjaan pada musim covid, tapi tak layak terima bkp hanya kerana caruman kwsp sya tahun 2020 tdk mencapai 6 bln hanya 5 bln. sedangkan masalah covid di Malaysia sejak April 2020.

    Balas
  8. BKP kali ini kerajaan memang tak reti nk menilai yang mana patut dihulurkan,semak silang bagai bagi rakyat tahu,tapi ramai yang tercicir.. emm yang benar2 dlm kedaifan bantuan sampai tangan.. teruk mmg betul2 teruk aku rasa kali ni ujian covid 19 ni.. aku berharap kerajaan. Akan cepat sedar akan golongan yang tercicir MCM aku.. semak silang tu biar betul2 la,silang apa sampai tercicir..umm

    Balas
  9. semua orang masa pkp 1 pkp 2 xberkerja…..ada pun turun pun makan gaji separuh bulan…tapi tidak lulus….itu pun dalam kategori terjejas….

    Balas
  10. Sy sda kehilangan kerja masuk setahun lebih di sbb kan virus covid ni kenapa sy cek bantuan syg tak lulus kerajaan penipu tidak pedulikan rakyat

    Balas
  11. kenapa saya x layak? saya dah kena tolak kswp ..office saya semua dapat kecuali saya sorang je………dah la gaji saya yang paling sikit..haih

    Balas
  12. Mana kata nak bantu rakyat sedang kan..orang yg kerja sndiri tak layak mintak bpk….ni pilih kasih nama nya mati yang keje sendiri gaji hari..jgn pilih orang ni boleh dapat org ni tak boleh dapat kami ada tanggungan gak jgn fikir orang yg dah kahwin Aje..

    Balas
  13. Kerajaan jgn pandang pada M40 yg dah senang2 lagi pandang pada org yg keje sendiri b40 ni..kita nya boleh komen tapi takada yg ambik tahu pon..

    Balas
  14. sy dh lama hilang perkerjaan dan masih ada tanggungan…kecewa dengan kerajaan sekarang…yang betul2 perlukan…lansung xda nama dalam sistem….

    Balas
  15. kerajaan patut timbang byk org menganggur dan tercicir rakyat yg x dapat keja lagi masa pkp, tolong semak semula kebanyakan hilang pekerjaan masa pkp, kilang tutup, kedai tutup, sampai skrg masih x dapat keja lagi, tolong maklum kepada bahagian yg berkenaan semak semula !!!

    Balas
  16. Saya tidak bkerja bermula bln bln 7/2021 dan tidak di byr kwsp bermula bln 7/2021 sehingga kini ,blh check di kwsp.adakah saya layak utk bkp seterusnya

    Balas
  17. Saya sudah kehilangan perkerjaan,sudah lama tidak mencarum,kenapa saya tidak layak mendapat bantuan kerajaan bkp??

    Balas
  18. Saya dan suami saya tiada kerja tetap dulu suami kerja jaga lepas axiden patah kaki dan tangan kaki kan berhenti kan lepas saya dan suami niage nasi bajet kecil2 lan sebelum covid ok lah tp lepas covid sampai sekarang pendapatan X menentu sehari kadang X àde org langsung kadang àde dalam 3 atau 4 org nk dapat rm 100 Pon susah sehari dapat lah rm30 atau rm80 sewa rumah nk bayar rm400 bil api air dah nk dekat rm200 belum keperluan yg lain sekarang masalah nya kenapa suami X lulus bantuan Bkp

    Balas

Leave a Comment