PERMOHONAN MyKASIH KAPITAL:BANTUAN MODAL PERNIAGAAN UNTUK WANITA

PERMOHONAN MyKASIH KAPITAL:BANTUAN MODAL PERNIAGAAN UNTUK WANITA

PERMOHONAN MyKASIH KAPITAL:BANTUAN MODAL PERNIAGAAN UNTUK WANITA

 

Jika anda seorang usahawan wanita yang ingin bantuan modal perniagaan,kini anda boleh buat permohonan MyKasih Kapital melalui yknm.org.my.

APA ITU MyKASIH KAPITAL?

Ia adalah bantuan modal perniagaan untuk wanita yang telah diumumkan oleh YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin, Perdana Menteri Malaysia sempena Sambutan Hari Wanita pada 8 Mac 2021.

 

OBJEKTIF MyKASIH KAPITAL

Berikut adalah objektif program:

  1. Memperkasakan ekonomi kumpulan sasar yang terkesan dengan pandemik wabak COVID-19 melalui bantuan modal perniagaan.
  2. Membantu meningkatkan taraf hidup mereka yang memerlukan bantuan kewangan segera melalui peruntukan kewangan bagi memulakan perniagaan.
  3. Pendekatan yang mengoptimumkan potensi individu berdasarkan bidang kemahiran mereka agar tidak terus bergantung kepada bantuan kerajaan sepenuhnya.

SEMAKAN SYARAT KELAYAKAN BANTUAN MyKASIH KAPITAL

Berikut adalah syarat kelayakan permohonan kepada yang berminat:

  1. Warganegara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas
  2. Golongan wanita sahaja
  3. Ketua keluarga yang merupakan pencari nafkah utama keluarga
  4. Individu yang menanggung keluarga tetapi hilang mata pencarian
  5. Wanita yang mempunyai suami tetapi suami tidak berkeupayaan untuk mencari nafkah disebabkan sakit
  6. Berminat dan bersungguh-sungguh menceburi bidang perniagaan sebagai sumber pendapatan

TARIKH BUKA PERMOHONAN MyKASIH KAPITAL

Bermula 10 April 2021.

 

Kepada suri rumah yang layak,boleh mohon SKIM CAKNA SURI RM100

 

CARA PERMOHON MyKASIH KAPITAL

  1. Sila layari pautan berikut:https://forms.gle/Z9veNUsMjqiTe1VU8
  2. Lengkapkan borang permohonan
  3. Klik HANTAR

 

 

SOALAN LAZIM

Bila insentif MyKasih Kapital diperkenalkan?

Sempena Hari Wanita pada 8 Mac 2021

Siapakah sasaran insentif ini?

Insentif ini  bakal memanfaatkan sekurang-kurangnya 2,000 orang penerima berkelayakan.

Berapa kadar bantuan modal perniagaan yang ditawarkan?

Modal maksimum RM1,000 di mana insentif tambahan kepada insentif sedia ada itu disediakan antara lain untuk kegunaan dalam bidang e-dagang ataupun dropship.

 

MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN

Sila hubungi  Urus setia Program Bantuan MyKasih Kapital

Yayasan Kebajikan Negara, Malaysia,Aras 8, Bangunan KPWKM,No.55, Persiaran Perdana,Presint 4, 61200 Putrajaya

No. telefon :  03 – 8323 2433/03-8323 2433

Layari yknm.org.my

69 thoughts on “PERMOHONAN MyKASIH KAPITAL:BANTUAN MODAL PERNIAGAAN UNTUK WANITA”

  1. Asalamualaikum,
    saya puan Jabidah binti Wan Husin
    k/p: 601028-13-5630
    dari Kuching Sarawak.
    Peniaga Kecil-kecilan, yg ingin mohon sedikit bantuan utk menampung modal utk berniaga,
    saya ada mohon Mykasih, dan nak tahu, keputusan, sama ada saya dapat kah tidah permohonan mykasih saya itu

    sekian terima kasih
    dari saya
    Jabidah binti Wan Husin
    014-3589785

    Balas
  2. Assalammualaikum tuan/puan..saya HAMSIAH BINTI HAMDEN (840603136006 IC)…peniaga kecil kecilan dri bahagian sri aman ingin memohon sedikit modal tambahan utk perniagaan saya..saya sudah mendaftar mykasih kapital..saya harap permohonan saya dpt diluluskan oleh pihak tuan/puan..terima kasih

    Balas
    • Assalamualaikum,saya puteri ratna sri DEWI no ic 961009-12-5014 Saya sudah daftar mykasih kapital
      Bagaimana ingin tau kalau lulu’s atau tidak dimana hendak buat semakan..adakah mereka akan menghubungi saya JIKA lulus atau pun tidak.
      No telepon : 0198827314

      Balas
  3. Assalamualaikum dan selamat berpuasa , Saya Shazielah Binti George.Saya berniaga kecil-kecilan sahaja , saya memerlukan modal untul menampung ibubapa saya dan anak-anak saya dan saya nak tahu keputusan sama ada saya lulus permohonan Mykasih tersebut.
    Sekian, Terima Kasih
    SHAZIELAH BINTI GEORGE
    016-6048267

    Balas
  4. Selamat sejahtera,
    Saya puan juslisah samilu
    No K/P:000830121574
    Dari sabah
    Saya droship produk PL ingin meminta bantuan untuk menampung sedikit untuk kos perniagaan saya dan saya seorang ibu tunggal yang mempunyai 2 anak kandung berumur 5tahun dan 4bulan,saya mencari nafkah untuk anak² saya,saya sudah membuat permohonan mykasih,saya harap tuan/puan dpt mempertimbangkannya sama ada saya di luluskan atau tidak.

    Sekian terima kasih
    Dari saya,JUSLISAH SAMILU
    0147040987

    Balas
  5. Asalamualaikum,
    saya puan FILMA GRACE IPAI
    k/p: 990330-13-6580
    dari LIMBANG Sarawak.(98700)
    Peniaga Kecil-kecilan, yg ingin mohon sedikit bantuan utk menampung modal utk berniaga,
    saya ada mohon Mykasih, dan nak tahu, keputusan, sama ada saya dapat kah tidah permohonan mykasih saya itu

    sekian terima kasih
    dari saya
    FILMA GRACE IPAI
    -0111-2210785
    -01136467712

    Balas
  6. salam saya pun rosnah alam
    saya nk adakah permohonanan saya lulus atau tidaksaya menjual kecil kecilan dari rumah ke rumah saya menjual

    Balas
  7. Asalamualaikum,
    saya puan Sunarti binti Karim
    k/p: 740802-12-5432
    dari Tawau Sabah.
    Peniaga Kecil-kecilan, yg ingin mohon sedikit bantuan utk menampung modal utk berniaga,
    saya ada mohon Mykasih, dan nak tahu, keputusan, sama ada saya dapat kah tidah permohonan mykasih saya itu

    sekian terima kasih
    dari saya
    Sunarti binti Karim
    0198724942

    Balas
  8. Assalamualaikum..saya Rosnani binti osman 790413125506,seorang ibutunggal ada anak 3 orang.saya ada mohon mykasih kapital ingin tahu sama ada saya permohonan saya diterima..nombor telepon 01114002952

    Balas
  9. Assalamualaikum ,saya puan Anniesha Binti Mohammad Gavin
    k/p:010421-13-0970
    dari kuching ,sarawak.
    saya seorang ibu tungal dan peniaga makanan .saya ada buat pemohonan bantuan kapital my kasih .saya nak hnya nak tahu sama ada saya lulus ke tak …trima kasih

    Balas
    • Assalamualaikum, sy puan siti nadia binti beddu dari batu pahat johor

      saya sebagai ibu tunggal ada anK 2 orang
      4tahun dan 3 tahun

      sy dropship online , sy nak tahu ada kah sy lulus atau tak, caranya cm mana nye??

      Balas
    • Assalamualaikum..saya Rosnani binti osman 950913035056 ,seorang ketua isi rumah. Suami sy dah hilang kerja dari tahun 2019 lg. Sy ada anak 3 orang.saya ada mohon mykasih kapital ingin tahu sama ada saya permohonan saya diterima..nombor telefon sy 01119484745

      Balas
      • Assalamualaikum..saya NIK NOR IZRYN NISHA BINTI NIK ROKMAN NO IC 950913035056 ,seorang ketua isi rumah. Suami sy dah hilang kerja dari tahun 2019 lg. Sy ada anak 3 orang.saya ada mohon mykasih kapital ingin tahu sama ada saya permohonan saya diterima..nombor telefon sy 01119484745

        Balas
  10. Assalamualaikum saya arbaiah binti mohamad kambali saya ingin beratanya saya peniaga kecil kecilan bagaimana dengan permohonan saya terima kasih

    Balas
  11. Assalamualaikum.saya Murni BT Zakaria.no.mykad 701104025010.telah membuat permohonan mykasih kapital harap dapat dipertimbangkan kerana saya amat memerlukan bantuan ini utk me eruskan perniagaan kecil2an saya.
    Sekian terima kasih.

    Balas
  12. Assalamualaikum sir/mdm
    I am Shalini a/p SUBRAMANIAM 900402-14-5450 from Johor bharu
    I am doing some small hand maker business from house, I need some additional capital for my business. I have 3 kids, 8 yrs to 2 yrs,an my husband it’s OKU car accidentally, an my mother it’s single parents, an now am earning a living for children. Please, I hope you can consider whether can I get some capital for my little business.
    0164817714

    Balas
  13. Assalamualaikum, boleh sy tau mcm mne kalau terlepas untk mngisi, sebab sy bru shja dpt tau… Sy seorang droship kecil-kecilan jika diberi peluang bolehlah saya gunakan untk menambah baik buisness jualan.

    Balas
  14. Saya ibu tunggal berniaga kecil-kecilan
    Menyara anak2 seramai 6 org…saya tidak sempat MEMOHON mykasih kapital .
    Masih dapat kah golongan ibu tunggal MEMOHON utk menjana pendapatan dan menyara keluarga…
    Harap diambil perhatian…t.kasih.

    Balas
  15. Samilin binti Malibin
    Ic 740920125310
    Hp:0145544163
    Status:ibu tunggal pada 6 orng anak dan tanggunggan 4 orang
    Pekerjaan:menjual kraftangan
    Saya ada mohon mykasih kapital ini dan sangat2 berharap dpt peluang utk modal berniaga utk meneruskan kehidupan sehari hari

    Balas
  16. Assalamualaikum…
    Macam saya peniaga kecil kecilan…suami nelayan….mata pencarian suami dan saya terjejas disebabkan covid…boleh mohon ke…

    Balas
  17. Hai assalamualaikum..sy nurul dri klntan..nk tnya…cm mne nk semak klu kite dh apply luku tau tidak ya..

    Balas
  18. Assalamuwalaikum
    Saya LAJIBET LASAH ic920501125824
    Saya berasal dari sabah.saya ada isi borang ini ada kah layak. Saya Dropship products mary kay. Harap bantuan ini dapat memberi peluang memulakan dalam bidang business terima kasih…

    Balas
  19. Assalamualaikum….saya pn.zalina bt.leman
    K/p:800808-01-6140
    dari Ukay Perdana Ampang.
    Saya adalah asnaf miskin yg berdaftar di LZS.Saya ade buat permohonan bantuan MY KASIH KAPITAL.Saya nak tahu sama ada permohonan bantuan saya lulus atau pun tidak…terima kasih

    Balas
  20. Hai..saya Florence Long Imang .saya seorang online seller yang menjual kain batik.saya mau bertanya sama ada saya lulus ke tidak untuk permohonan My kapital

    Balas
  21. Macam mn kita nak buat semakan mykasih capital kita layak atau.pun tdk sbb skrg ni sy maC dlm mencari pekerjaan dan saya hanya mau tau adakah sy layak atau pun tdk memandang kan sy blm bekerja dan brhrp supaya sy layak & sy
    Dpt beniaga kecil kecilan utk menampung keluarga sy krna sy ni ibu tggl

    Balas
  22. Asalammualaikum.
    Saya rienna binti rupani
    Dari sabah..
    K/p 921103126762
    No.tel 0178993552
    Sangat memerlukan modal perniagaan..suami plk hilang punca pendapatan..dulu sebelum pendemik covid 19 kerja mekanik tepi kedai sekarang dah tak boleh … Hilang punca pendapatan.. Semoga bantuan capital kasih boleh membantu syaa terima kasih

    Balas
  23. Hai assalammualaikum saya NURUL SYAFINAH , I/C 020512120558 DARI SABAH PENIAGA KECIL-KECILAN , SYA BERUMUR 19TAHUN DAN MEMPUNYAI SEORANG ANAK BERUMUR 1TAHUN , SAYA NAK TAHU ADAKAH PERMOHONAN MYKASIH KAPITAL SYA DILULUSKAN

    0169602062

    Balas
  24. salam, sya berniaga dropship dan dlm masa saama sy berniaga juga dlm offline seperti mjual keropok2..dn sy sngt memrlulkn sedikit modal.. harap sy diluluskan… terima kasih

    Balas
  25. Jika ada sesiapa yang ingin kan bantuan modal perniagaan, PKS kecil-kecilan pastikan anda mempunyai SSM dan masih aktiv menjalan kan perniagaan pada tahun 2020-2021 boleh hubungi Pn.Erieana 0126905961 (wasap) saya ada jalan penyelesaian uNtuk dana dan bantuan ini secara PERCUMA

    Balas
  26. Assalamualaikum Nama saya nurul saya dh kahwin tapi suami tingalkan saya dah balik ke kampung dia suami warga asing saya warga Malaysian saya in bantuan
    Nurul sithi
    01128505009

    Balas
  27. Assalammualaikum saya diana binti bayang saya ada memohon bantuan mykasih kapital saya nak tanya ada kah permohonan saya telah lulus atau sebaliknya.saya perlukan modal tambahan tuk berniaga

    Balas
  28. Assalamualaikum…saya Azura dari johor bahru, saya ingin bertanya adakah saya layak menerima bantuan mykasih kapital? saya ingin memulakan perniagaan kecil berniaga burger dan kuih kuih setelah PKP di umumkan di kawasan johor bahru.

    Balas
  29. Hai saya Rose Anak Geruna. .saya dh mohon bantuan Mykasih kapital bantuan niagaan ,bilakah saya akan menerima bantuan tersebut ,saya berniaga ,dan baru ja buat lesen perniagaan Sarawak .
    Boleh hubungi saya untuk kelulusan/gagal menerima bantuan tersebut .
    Mohon pencerahan .
    01115176679.

    Balas
  30. Assalammualaikum..saya diana binti bayang ingin bertanya kn tentang mykasih kapital ada ka permohonan saya lulus atau tidak?saya memerlukam sangatx bantuan ini tuk tambahan modal niaga kecilx saya

    Balas
  31. Assalamualaikum… saya ada mohon bantuan Mykasih kapital. mcmmana, nk tahu lulus ke tidak. Saya amat2 memerlukan bantuan ini utk meneruskan perniagaan saya.

    Balas
  32. assalamualaikum.. macam mana saya nak tahu, sama ada nama saya lulus ke x? sy hanya peniaga online je..saya nurul hassanah binti Shamsuddin. 01159095770

    Balas
  33. Assalammualaikum…saya dah buat permohonan. Adakah saya layak?. Nama penuh saya Anisah Binti Binjamin 831025126062. Sejak PKP pertama lagi suami dibuang kerja disebabkan keadaan dunia sekarang.Saya sekarang berniaga kecil kecilan. Dan memerlukan bantuan modal.Berharap sangat² saya layak.Saya ada anak 3 orang yang masih kecil. Terima kasih

    Balas
  34. Slmt pagi saya razinah matjungkil ic 820910126192, saya berniaga kecil-kecilan tapi sejak pkp ni pendapatan berniaga kurang( penjual hasil tani) suami Sya juga tdk berkerja, sbb terpaksa menjaga anak kmi yg istimewa berumur 18 thn(lelaki) Sya tdk mampu menjaga seorg diri sbb anak Sya ni suka mengamuk, Sya harap sangat Sya layak dapat bantuan modal dari my kasih kapital. Terima kasih 0168155907

    Balas
  35. Assalammualaikum…saya diana binti bayang no ic:810908-12-5714
    Saya dah buat permohonan mykasih kapital ada permohonan saya lulus? Saya berharap sangat dpat tambah modal tuk niaga saya.harapan saya lulus la permohonan saya ni

    Balas
  36. Assalamualaikum.. Sya siti zaharah dr negeri sembilan.. Bila blh dapat thu status permohonan mykasih kapital nie..

    Balas
  37. Masih tiada bantuan ni senyap dan sunyi aja bantuan my kapital ni pegawai ada yang col tapi masih tiada apa2 jawapn dari my kasih kapital rasa nya dah xda bantuan ni

    Balas

Leave a Comment