130 thoughts on “SEMAKAN STATUS SUMBANGAN TUNAI RAHMAH 2023 (STR)”

  1. Sudah pernah dapat smua bantuan kerajaan.BSH.BRIM tapi bantuan bkm lngsung tk pna dapat da..
    da kemas kini pun tk dpat..sblm2 ni bsh kemas kini ja trus auto dpat brim..tapi bkm da kemas kini tk pula auto dpat bantuan krajaan

    Balas
  2. dh bnyk kali aply bntuan 1 pon tk layak . nk kata gaji tinggi gaji pon tk cukop mkn nk kata bnyk harta tmpat tinggl pon menumpang ..nk bg bntuan biar ikhlas…

    Balas
  3. When working, under M40 but retired mid September 2022. Spouse and I both worked with same GLC but spouse VSS many years earlier. Am I eligible? Has my status in LHDN change or do I need to check with LHDN? Thank you.

    Balas
  4. Kenapa tidak diserap terus BTR ke dalam BKM. JANGAN MACAM INI, ISI BORANG ITU- INI
    GUNAKANLAH PENGALAMAN HIDUP ANDA SEBAGAI TAULADAN.

    Balas
  5. I am a widow & was receiving few years. But since 2020, I stopped receiving & when I checked, records show “I’m still married to my dead husband & after clarification it shows janda pulak”. I’m so frustrated co despite walking to the dept & updating, it’s still the same😡

    Balas
  6. Saya pernah mohon bkn dulu tapi xlulus sbb gaji melebihi sedangkan suami kerja sorang je gaji Rm4500 Lps tolak epf socco tgal bpe je 🥹🥹.Anak 3 org semua Masih bersekolah

    Balas
  7. Di bezakan plk bilangan ank stiap kluarga.sedangkan jika lbh dr satu ank brmksud dh lbh tangungan…ibu bapa tunggal bnyk plk dptnya..mcm xadil jer..umm

    Balas
  8. Td g lhdn na daftar BTR sbb sblm ni mmg x pnh dpt bantuan. Tp hampa. Thn dpn br bole daftar, jika na semak pn thn dpn jgk kata staf lhdn. Tarikh utk Tu smua pn d org xtau.

    Balas
  9. saya tak pernah dpt…hrp bonus utk kaki tangan awam je…padahal ank2 masuk U semua guna duit sendiri…gaji tak ada la besar sgt…masa gaji kecik pun tak ada dpt apa2..

    Balas
  10. Hmmm… Agak-agak ni ada main apa-apa tak… Kalau dia betul-betul buat pun ada yang memang patut dapat pun mereka takkan dapat sesen pun

    Balas
  11. Skrg tak perlu kemaskini ker BTR.. Sbb skrg sy sudah menjadi ibu tunggal.. 2023 sy dlm kategori ibu tunggal ank 4 sy tak dapat ker duit tambahan BTR??

    Balas
  12. Banyak kali dh apply..tp xdpt juga..xlulus juga. Alasan sebab ada ssm..ada ssm tu x bermaksud ada bisnes..harap biarlah adil..kalau nak bagi rakyat bagi je..xyah byk songeh..dah mcm pengemis lak..mohon berkali2 tp xlulus jugak

    Balas
  13. Bagi dana bantuan pada orang2 ingin. Berkahwin atas 30an , kurangkan harga ambil lesen memandu kereta dan penunggang motor sikal, kurangkan harga minyak petrolium dan barang2 asas , dan naik kan gaji basic swasta rm2k basik sebulan …

    Balas
  14. Saya bernama Loo Ah Khoon,umur 50 kena serangan penyakit jantung oleh itu kini seorang penganggur,ada seorang ibu berumur 73 tahun kena jaga.Bapa saya telah meninggal dunia tahun lepas dan tiada meninggalkan wang dan KWSP juga kosong angka.Ibubapa saya mempunyai 6-orang anak,seorang lelaki iaitu saya dan 5-orang adik perempuan.Kini kelima adik perempuan saya telahpun ada rumah-tangga masing-masing.

    Balas
  15. sblom ni pernah dapat tapi lepas tu tak dapat dengan alasan dokumen tak lengkap wahal siap snap dokumen tu masa buat rayuan kt online..keluhan dari ibu anak 4

    Balas
  16. Haritu dpt GKP ..skarang apa pon x dpt .. nk mintak BSHx blh sebab ada SSM … kami peniaga kecil walau ada SSM pon bkn setiap jari untong.. tlg pertimbangkn utk peniaga yg ada SSM blk 😪

    Balas
  17. Saya belum pernah membuat permohonan bantuan rakyat Malaysia..
    Dan saya ingin membuat permohonan bantuan rakyat Malaysia..
    Harap permohonan saya diterima oleh pihak tuan dan puan..

    Balas
  18. sya tak pernah dpt BKM wlpn sya layak. ni keluar pulak STR. mmg auto tak layak lah sebab BKM tak pernah dpt. Semoga Allah memberi kan petunjuk.

    Balas

Leave a Comment