136 thoughts on “bantuantunai.hasil.gov.my LINK LOGIN STR FASA 4 2024”

  1. 1) Pentengahan bulan oktober 2021 baru dapat kerja baru.
    2) Bulan april hingga September 2021 ,gaji pendapat tidak tetap.
    3) layak dapat BKP tak?
    4) kerja baru pendapat gaji bersih rm3500 golongan B40 , 2 anak layak terima BKM tak ?

    Balas
  2. Saya Jeffry Bin Abd. Talip adalah bapa tunggal menyara 2 orang masih bersekolah dan tidak mempunyai pekerjaan tetap. Kadar pendapatan tidak menentu dibawah rm 1000.00. Saya juga menyewa rumah dan membayar rm 250.00 sebulan. Saya berasal dan menetap di Negeri Sabah. Soalan saya adakah saya layak mendapat bantuan tambahan bkm bagi bapa tunggal iaitu sebanyak rm 500.00?

    Balas
  3. Saya oku yg telah kematian isteri..bekerja sendiri..sebelum ni arwah isteri ada menerima BPR selepas tu utk kali kedua tdk layak dan arwah isteri tdk pulak membuat rayuan atas faktor kesihatan hinggalah dia meninggal jadi bolehkah satu memohon utk BPR atas status saya sekarang dan bilakah permohonan itu boleh dibuat?…

    Balas
  4. Bantuan RM1500
    Manakala kepada anda yang yang menerima gaji dan pendapatan tidak lebih RM2500 sebulan, anda boleh claim dan tuntut bantuan kewangan tunai RM1500

    maaf saya tidak faham..adakah syarat ini valid untuk bujang yang gajinya RM1200?

    kerajaan perlu pertimbangkan balik bantuan untuk bujang bayangkan RM1200 macam nak survive nak bayar pinjaman pelajaran pun tak lepas sebab duit gaji cukup cukup untuk transport, makanan, bil tu belum termasuk sewa. Pada pandangan saya kalau kerajaan tidak boleh bagi bantuan lebih pada yang bujang saya sarankan untuk fikirkan cadangan Dato’ Seri Najib Tun Razak dengan memberi pinjaman ( i survive ) pada golongan yang baru nak mula bekerja dan tengah mencari kerja untuk bujang atau pun yang dah berkahwin.

    Balas
  5. Sy ibu tungal tangungan 4orang sy tak dapat kerje sebab ade sakit darah kuman block d otak sy sebela mata tak nampa dan sebela telinga tak dengar dan rahim ade cenxer sebab tu sy tak dapat kerje appointment sy d hospital sek 7 Shah Alam tolong bagi bantuan sy serte anak2 sy.

    Balas
  6. Saya bujang , Saya belum berkahwin dn saya Ingin mohon bantuan bagi berstatus bujang . Ingin meringan kan beban …

    Balas
  7. Saya maria noor bt seman seorang ibu tunggal mempunyai seorang anak lelaki yg berusia 16 tahun dan tidak bersekolah lagi akibat trauma dri rakan² sekelas kerna anak saya ada menghidapi penyakit lukimia(kanser darah)sejak umur 3tahun.sehingga kini anak saya masih membuat pemeriksaan lanjut dari hospital.suami saya meninggal dunia 5tahun yg lps akibat kanser tulang.kini saya bekerja sendiri bersama anak saya dari hasil² hutan ataupun ambil upah menjual kuih muih..saya brharap agar saya dapat menerima bntuan keluarga malaysia ini sprti bntuan² yg lain juga pda msa kini.

    Balas
  8. Saya adalah seorang duda yg mempunyai 5 orang anak,yang mana salah seorang adalah dibawah tanggungan saya.Semua bantuan kerajaan saya tidak dapat sejak saya bercerai dengan isteri saya.Bagaimana kah cara nya untuk dapat bantuan bantuan dari kerajaan ni ya.

    Balas
  9. Saya penerima GKP.. Saya memohon utk rayuan penerima BKP untuk tahun hadapan.. Anak saya ada 4 orang..semua bersekolah.. Suami dan saya tiada pekerjaan.. Perniagaan kedai runcit kecil2an pun da lama tutup..

    Balas
  10. Anu adakah bantuan BKM ini perlu didaftar semula untuk mendapatkan manfaat walaupun bantuan GPK tak pernah didaftar namun bantuan BKC dan bantuan BPR lulus didaftar?

    Balas
  11. Assalamualaikum, saya tiada rekod permohonan BPR sebab terlepas tarikh permohonan. Adakah saya layak menerima BKM (bujang) ? Jika layak, bagaimana cara untuk saya menyemak status BKM ? Adakah BKM hanya layak diterima oleh penerima BPR sahaja?
    Maaf banyak tanya🙇

    Balas
  12. boleh saya tahu kenapa,saya check bantuan khsa covid fasa2
    dia tunjuk di sana tidak halaman.Boleh tahu saya layak ke tidak.

    Balas
  13. Tahu lepas saya daftar BPK Bantuan Perhatian Khsa menuju status kerajaan berminat boleh dengan sudah dapatkan daftar ke maklumat saya namun jika layak terlepas dari tarikh permohonan GALAH .!

    Balas
  14. Nama saya tiada dlm senarai bkc.nama suami ada jadi dia dapat duit .suami saya tak bagi duit bantuan pada saya.boleh tak tolong saya .saya nak tukar kepada nama saya

    Balas
  15. Kenapa saya tak dapat bantuan bkc fasa 2 ?sedangkan status saya sekarang ni duda dan menangung anak yang masih besekolah semua nye.

    Balas
  16. Kenapa saya tak dabat bkc
    Tolong saya ,saya tak kerja
    Saya ada sakit kulit,asmha,
    Dara tingi tolong saya tak boleh berdiri lama sakit binging ada

    Balas
  17. Saya baru mendapat tahu yg ada bantuan diberi sekiranya kehilangan mata pencarian atau dibuang kerja? Saya sangat perlukan bantuan untuk perbelanjaan.. sila hubungi saya segera… Terima kasih

    Balas
  18. Macam mana cara nak mendaftar sebagai penerima bkm. Setiap kali saya log in jawapan yang diterima adalah permohonan tiada dalam rekod.

    Balas

Leave a Comment